Forfatteren i lydstudio

På slutten av sesong 1 har jeg skrevet en faktaboks som forteller hvilke karakterer som er basert på virkelige personer, og hvilke som er oppdiktet. Jørn Lavoll i Draum Studio spurte om jeg ville lese det inn selv, som et forfatterens etterord. Det hørtes spennende ut, så jeg sa ja til det.

Jeg har ikke noen god stemme til det, og var nok mer opptatt av teknikk enn innlevelse, men samtidig er det ikke mye å spille på når det er fakta. I hvert fall ble den lille teksten lest inn, og sammen med den fine musikken i bakgrunnen ble det brukbart.

De var i alle fall en ny erfaring å stå med hodetelefoner foran en mikrofon, og det var gøy å ha prøvd det også. All ære til innleser Lykke Kristine Moen, som sitter og leser inn i mange timer og mange dager, med innlevelse og stemning.

Jeg fikk også vite at musikken som er i begynnelsen og på slutten av hver episode, er akkompagnert av stemmen til Cecilia Adelheid Strønen Damm. Hun var en av jentene som sang på Nattmannens datter-vandringene fra 2012-2014, i Domkirken og utenfor Manufakturhuset. Hun var også modell på noen av Nattmannens datter-bøkene. Cecilia er en av Musikaljentene, som skriver og spiller i egenproduserte musikaler. Derfor er det kjempegøy at hun også er med på De fremmede med sin nydelige stemme.

Legg igjen en kommentar